برنامه عملیاتی معاونت پژوهشی
برنامه عملیاتی معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زابل
1402
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زابل بطور رسمی فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را از سال1370 آغاز نمود. این دانشکده در حال حاضر متشکل از سه گروه آموزشی پرستاری، مامایی، اتاق عمل ) می باشد و در دو رشته پرستاری داخلی جراحی و مراقبت های ویژه دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت می کند. در حال حاضر دوره های آموزشی کارشناسی پیوسته پرستاری ، کارشناسی پیوسته مامایی، و کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل فعال می باشد.
همچنین این دانشکده در مجموع دارای 15 عضو هیات علمی می باشد که از این تعداد 11 عضو هیات علمی در رشته پرستاری که 2نفر استاد تمام، 2 نفر دانشیار، 4 نفر استادیار و 2 نفر کارشناس ارشد و در رشته مامایی 2 نفر دانشجوی دکتری بهداشت باروری و مامایی و 2 نفر مربی می باشد.
توسعه کمی وکیفی پژوهش در راستای اهداف عالیه آموزشی و پژوهشی دانشگاه از اهداف اصلی این دانشکده در آینده می باشد.
معاونت پژوهشی یکی از معاونت های دانشکده پرستاری و مامایی می باشد که وظیفه کلی آن ساماندهی امور پژوهشی در راستای ارتقاء کمی و کیفی نظام پژوهشی دانشکده و دانشگاه است. این معاونت مسولیت برنامه ریزی وتنظیم سیاست های پژوهشی دانشکده با تکیه بر سیاست های کلی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن ها را بر عهده دارد. همچنین نظارت و ارزیابی عملکرد کلیه واحد های تحت تابعه معاونت پژوهشی دانشکده از وظابف دیگر این معاونت می باشد. بنابراین، معاونت پژوهشی با همکاری اعضای محترم شورای پژوهشی و گروه های آموزشی دانشکده، برنامه عملیاتی را جهت دستیابی به سیاست ها و راهبردهای کلان زیر درحوزه پژوهشی – فناوری بر مبنای اهداف استراتژیک دانشکده در سال 1402 تدوین نموده است:
1) توسعه کمی و کیفی خدمات پژوهشی دانشکده
2 ) افزایش آگاهی ذینفعان از نتایج پژوهش ها در جهت ارتقای سلامت با انتشار یافته های پژوهشی
جدول 1 : جدول زما نبندی فعالیتهای معاونت پژوهشی دانشکده در راستای تحقق اهداف دانشکد ه
ردیف |
فعالیت |
زمان اجرای فعالیت |
مسئول اجرای فعالیت |
شاخص پایش |
میزان پیشرفت فعالیت (درصد/تعداد) |
پیش بینی بودجه |
||||||
سه ماهه اول |
سه ماهه دوم |
سه ماهه سوم |
سه ماهه چهارم |
سه ماهه اول |
سه اول دوم |
سه ماهه سوم |
سه ماهه چهارم |
|||||
1 |
نیازسنجی از اعضاء هیئت علمی دانشکده در مورد کارگاههای مورد نیاز پژوهشی |
* |
|
|
|
معاونت پژوهشی |
لیست نیازها |
|
|
|
|
|
2 |
نیازسنجی و برگزاری کارگاههای توانمندسازی دانشجویی در زمینه پژوهش |
* |
|
|
|
معاونت پژوهشی |
لیست نیازها |
|
|
|
|
|
3 |
تقویت زیرساختهای موردنیاز چون تقویت سایت کامپیوتری |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
|
|
|
|
|
|
4 |
فراهم اوری اینترنت پرسرعت برای اعضای هیات علمی و دانشجویان و بخش های اداری |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
تکمیل و بروز رسانی CV هریک از اعضای هیئت علمی |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
گزارش بارگذاری |
|
|
|
|
|
6 |
ایجاد کارنامه پژوهشی برای هریک از اعضای هیئت علمی |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
سایت دانشکده |
|
|
|
|
|
7 |
تسهیل و تشویق دانشجویان کارشناسی ارشد در ارتباط با اولویت های پژوهشی دانشکده و انتخاب عنوان تحقیقاتی در همین راستا |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
تهیه فرمتهای مرتبط با عنوان، پروپوزال، پایان نامه توسط اعضای هیئت علمی |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
|
|
|
|
|
|
9 |
برگزاری ژورنال کلاب، وبینار و کارگاهها |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
لیست مربوطه |
|
|
|
|
|
10 |
تشکیل بانک پرسشنامه های پرکاربرد در زمینه پرستاری و مامایی |
|
|
|
|
معاونت پژوهشی |
سایت |
|
|
|
|
|
11 |
تشکیل بانک مقالات اعضای هیات علمی در سایت دانشکده با هدف افزایش مشاهده شدن و افزایش ارجاعات به مقالات |
|
|
|
|
|
لیست مربوطه |
|
|
|
|
|
12 |
تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به طرح های تحقیقاتی دانشکده |
|
|
|
|
|
سایت |
|
|
|
|
|
13 |
تسهیل در فرایند بررسی و تصویب طرح های تحقیقاتی و ارجاع به کمیته اخلاق دانشگاه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
اطلاع رسانی کلیه بخش نامه ها، ایین نامه ها و دستورالعمل ها |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
ثبت نتایج پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی در سامانه ترجمان دانش |
* |
* |
* |
* |
معاون پژوهشی |
سامانه ترجمان دانش |
|
|
|
|
|
16 |
انعکاس نتایج طرح تحقیقاتی کاربردی در محل حضور ذینفعان |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
تشویق و ترغیب اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان محترم به چاپ مقاله |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
انتشار بموقع مقالات در فصلنامه پرستاری دیابت |
|
|
|
|
|
فصلنامه |
|
|
|
|
|