اولویتهای پژوهشی و فناوری

تعداد بازدید:۷۷

اولویت‌های پژوهشی دانشکده  پرستاری و مامایی زابل در سال 1402

-------------------------------------------------------------------------------------

  1. آموزش مجازی و کووید 19
  2. ارتقای کاراموزی و کووید 19
  3. مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19
  4. مراقبت از سایر بیماران در شرایط پاندمی کووید 19
  5. ارتقای خود مراقبتی در بین بیماران مزمن در شرایط کووید 19
  6. بارداری و کووید 19
  7. مراقبت از ماماها در پاندمی کووید 19
  8. مراقبت از پرستاران در پاندمی کووید 19
  9. بیماران فوت شده، خانواده ها، و پرستاران در پاندمی کووید 19
  10. فرسودگی و خستگی روحی روانی کادر درمان در مراقبت از بیماران کووید 19
  11. پروتکل های حفاظتی از پرسنل درمانی در مراقبت از بیماران کووید 19
  12. تاثیرات پاندمی کووید 19 بر جامعه
  13. زایمان در پاندمی کووید 19
  14. ارتقاء کیفیت آموزش، پژوهش، مراقبتهای بالینی
  15. غربالگری، پیشگیری ومراقبت از بیماری های مختلف
  16. ارتقاء کیفیت مراقبت در بخش های داخلی جراحی و ویژه
  17. استفاده از فناوری و اطلاعات در افزایش کیفیت مراقبت های بیماران مختلف مانند: (تله نرسینگ)
  18. بررسی و ارتقاء کیفیت زندگی بیماران بستری در بخش های مختلف
  19. توانمندسازی اعضای هیات علمی، دانشجویان در جهت اموزش و مراقبت بهتر
  20. بکارگیری خلاقیت در انجام روش های نوین آموزش بالینی و تـئوری
  21. استفاده از تفکر انتقادی و خلاقیت در برنامه ریزی درسی در ابعاد تـئوری و عملی
  22. انجام اقداماتی در جهت توانمندسازی بیمارن در مراقبت از خود
  23. بررسی تاثیر روش های مختلف بر کاهش اختلالات روحی روانی بیماران
  24. توانمندسازی خانواده در جهت کمک به مراقبت از بیماران
  25. بررسی تاثیر خانواده بر اختلالات اضطرابی ناشی از بستری شدن در بیمارستان
  26. تولید ، توسعه و کاربرد نظریه های پرستاری در جهت ارتقا مراقبت و سلامت بیماران
  27. مدیریت زمان و مدیریت خطر در بخش های مختلف
  28. بررسی مشکلات دانشجویان (رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، حرفه‌ای و ...) و تأثیر آن بر کیفیت ارائه فعالیت های پرستاری
  29. مقایسه روشهای مختلف مراقبتهای پرستاری در مراقبت از بیماران 
  30. توجه به روش های مراقبت از بیماران در بخش های اورژانس
  31. بررسی کیفیت ارائه مراقبت در بخش سوختگی بر اساس استاندارد
  32. تاثیر آموزش بر عملکرد بیماران در فیلدهای مختلف درمانی
  33. بررسی انواع عفونت های بیمارستانی در بخش های مراقبت ویژه و عوامل موثر در بروز آنها
  34. بررسی عوامل موثر در پیوند بیشتر آموزش پرستاری و بالین
  35. تاثیر آموزش ارتباط صحیح در نحوه برخورد پرستاران با بیماران و خانواده های آنها
  36. مدیریت بیماری های غیر واگیر و مزمن و واگیردار
  37. 36- سلامت زنان و مردان سالمند
  38. ارتقای ایمنی فرد سالم و بیمار، خانواده و جامعه
  39. 38- توانمندسازی پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان پرستاری و مامایی
  40. چالشهای اخلاقی در تحقیقات پرستاری
  41. مامایی و ناباروری
  42. تقویت فرزنداوری در خانواده
  43. آموزش تغذیه در زنان باردار
  44. اموزش  در زنان گروههای پرخطر)HIV , اعتیاد و....(
  45. آموزش در دوره قبل از بارداری
  46. اموزش در بارداری
  47. آموزش در یائسگی
  48. طراحی ابزار معتبر برای ارزیابی کیفیت آموزش بالینی در پرستاری مامایی
  49. تاثیر روشهای غیر دارویی مانند (آموزش انحراف فکر، ماساژ،  رایحه درمانی، بازی درمانی، و هنر درمانی) در مراقبت های پرستاریس و مامایی
  50. انجام اقدامات مراقبتی در بیماران با سنین مختلف
  51. آموزش مداوم و اموزش ضمن خدمت کارکنان
  52. کارآفرینی در دانشجویان و  کارکنان پرستاری و مامایی
  53. گروه پرستاری سالمت جامعه
  54. ارزیابی طرح تحول نظام سالمت در حوزه بهداشتی براساس شاخص های مربوط و ارایه راهکارهای مناسب
  55. بررسی چالش های اقتصادی در حوزه سالمت
  56. کاربرد تئوریها و مدل های آموزشی در توان خود مراقبتی بیماری های صعب العالج
  57. بررسی باورهای و رفتارهای مردم در زمینه موضوعات مرتبط با سلامت در جامعه
  58. طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های توانمند سازی اساتید پرستاری مبتتنی بر نیازهای آموزشی


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۴ دی ۱۴۰۲