پاییز تجلی عشـــــق خداست روی زمین

۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵ کد : ۴۳۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳
پاییز تجلی عشـــــق خداست روی زمین

پاییز تجلی عشـــــق خداست روی زمین
از ازل بوده و تا ابد نیز خواهد ماند
...

بی شک همه چهار فصل زمین زیباست؛ از پاییز رنگارنگ چشم نواز و زمستان سفید و پاک گرفته، تا بهار و تابستان سبز و صورتی. وقتی زندگی را با همه بالا و پایین و شر و شورش دوست داشته باشیم، این زیبایی‌ها را بیشتر و عمیق‌تر درک می‌کنیم. پاییز فصل انار هزار دانه، شعر خوش آهنگی است که باید آن را واژه به واژه با دقت خواند. 

وقتی به رنگ های زرد و قر. پاییز فصل هزار رنگ، زمین و آسمان را تبدیل به یک تابلو نقاشی با شکوه می‌کند. غروب سرخی که زودتر از قبل از راه می‌رسد و ابرهای تیره و روشنی که خبر از باران پاییزی می‌دهند قاب آسمان را شکل می‌دهند. برگ‌های ریخته و گنجشک‌هایی که لابلای برگ‌ها دنبال دانه می‌گردند، قاب زمین را.

همه رنگ ها با هم هماهنگ هستند، مثل نت های یک قطعه موسیقی که آهنگی موزون را به شنونده هدیه می‌دهند. منظره چشم نواز پاییز، آشتی رنگ هاست که سبزی زندگی و سرخی مرگ را کنار هم می‌نشاند و دیدن آن حس عارفانه ای به آدم می‌دهد. به گردش روزگار فکر می‌کنی. به اینکه هر چیزی پایانی دارد و البته شروعی دوباره. برگ‌ها می‌ریزند و با درخت خداحافظی می‌کنند. زمین و رودخانه ها یخ می‌زنند و به خواب می‌روند. اما بهار هم دوباره می‌رسد و همه چیز را بیدار می‌کند.


نظر شما :